Niet alleen een goed eindproduct maar ook de daarbij behorende service vinden wij essentieel. EE Label Factory is dan ook altijd bereikbaar voor vragen, aanvullende informatie of problemen achteraf. Je kunt ons bereiken per mail of telefoon op alle werkdagen van 10.00-16.00 uur.
Onderstaand vind je alvast de antwoorden op de meest voorkomende vragen.
ALGEMEEN
Kan ik een monster vooraf van de kwaliteit ontvangen?
Wij sturen je zonder kosten een zakje met verschillende voorbeeldlabels toe. Vraag hier je gratis sample zakje aan, we versturen dit nog dezelfde dag. Ook kun je een monster met je eigen logo bestellen.
Wat is de minimale hoeveelheid die ik kan bestellen?
Je kunt een sample bestellen en productie orders zijn vanaf minimaal 250 stuks via onze shop www.eelabelfactory.com.
Voor orders vanaf 8000 stuks maken we ook offertes op maat, benader ons dan via mail.
Kan ik andere producten bestellen zoals verpakkingen, labels van metaal/pvc/leer of band?
EE Labels is ons moederbedrijf. Wij leveren een breed gamma aan producten die nodig zijn om het imago van jouw merk uit te dragen op eindproducten. Deze zijn nog niet via EE Label Factory te bestellen. We vragen je hiervoor contact op te nemen met onze sales via info@eelabels.nl
In welke bestandsextensie kan ik mijn artwork uploaden?
Je kunt het artwork voor je label uploaden als tif, jpeg, gif en png.
Ondervind je problemen, neem contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de randvoorwaarden/rechten voor gebruik artwork?
Je mag enkel het artwork of logo uploaden waarop géén copyright rust of waarvan je zelf de rechten bezit. Wij kunnen op géén enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor controle op deze rechten.
GEWEVEN LABELS / GEWEVEN MAATLABELS
In welke kwaliteit worden de labels geweven?
De weefkwaliteit die wij standaard aanbieden in de webshop www.eelabelfactory.com is luxury damast. Een superkwaliteit waarbij elk detail van je logo perfect wordt weergegeven.
Welke kwaliteit garens gebruiken wij voor geweven labels én maatlabels?
In onze shop werken we uitsluitend met polyestergaren en biologisch katoen (GOTS). Al meer dan 50% van onze polyestergarens zijn gerecycled. Dit staat vermeld bij de kleurenkeuze.
Kan ik een monster ontvangen van mijn eigen label met het door mij aangeleverde artwork?
In onze preview krijg je al een goed beeld van het uiteindelijke eindproduct maar wil je 100% zekerheid van kleur en uitvoering dan adviseren we je een monster vooraf te laten maken. De kosten bedragen € 75,-. In verband met de snelle levertijd wordt dit sample recht van de machine verzonden. Het is nog niet gesneden op maat en gevouwen maar je kunt zo de kwaliteit beoordelen. Je uiteindelijke bestelling wordt gesneden en krijgt de vouwwijze waarvoor je gekozen hebt.
Kan ik ook andere labelkwaliteiten bestellen?
Je kunt andere garenkwaliteiten voor je label bestellen zoals wol en zijde via EE Labels. Het kleurengamma is beperkter en je artwork moet ervoor geschikt zijn. Daarnaast gelden hiervoor grotere aantallen, hogere prijzen en langere levertijden dan in onze webshop. Neem hierover contact op met onze sales, zij helpen je met een voorstel op maat.
GEDRUKTE LABELS
Op welke kwaliteit worden de labels gedrukt?
Gedrukte labels kun je op biokatoen of gerecycleerd polyester bestellen. De inkt is Oekotex-gecertificeerd.
Kan ik een logo in meerdere kleuren uploaden?
Op biologisch katoen kunnen we met maximaal 3 kleuren drukken, vanaf de tweede kleur is er een prijstoeslag per extra kleur. Op gerecycled polyester kunnen we ook digitaal drukken, dat kan in 4 kleuren of een afbeelding in full-colour.
Kan ik een monster ontvangen van mijn eigen label met het door mij aangeleverde artwork?
In onze preview krijg je al een goed beeld van het uiteindelijke eindproduct maar wil je 100% zekerheid van kleur en uitvoering dan adviseren we je een monster vooraf te laten maken. De kosten bedragen € 70,-. In verband met de snelle levertijd wordt dit sample recht van de machine verzonden. Het is nog niet gesneden op maat en gevouwen maar je kunt zo de kwaliteit beoordelen. Je uiteindelijke bestelling wordt gesneden en krijgt de vouwwijze waarvoor je gekozen hebt.
AANHANGKAARTJES
Welke papiersoorten kan ik bestellen?
Al onze papiersoorten zijn FSC, daarnaast hebben we 4 verschillende papiersoorten die 100% gerecycled zijn. Om de keuze te kunnen maken kun je een zakje met gratis samples bestellen.
Kan ik een logo in meerdere kleuren uploaden?
Op zwart papier kun je alleen in wit of zilver drukken, op kraftpapier kun je enkel in zwart drukken. Alle witte papiersoorten kunnen met maximaal 4 kleuren bedrukt worden. Of je kan een afbeelding in full-colour kiezen - die prijs is hetzelfde als een 4 kleuren optie.
Kan ik de labels zelf ontwerpen?
Je kunt zelf je logo uploaden, het formaat en de kleuren uitkiezen. Vervolgens gaan wij aan de slag en versturen we je bestelling tot 4000 stuks binnen 7 werkdagen. TVoor grotere aantallen hebben we een paar dagen extra nodig.
Wat is het voordeel van online bestellen?
Dan kunnen we de order (tot 4000 stuks) na slechts 7 werkdagen versturen. Voor een groter aantal hebben we een paar dagen extra nodig. Dat is véél sneller dan bestellen per e-mail. Heb je een eigen account dan heb je ook altijd inzage in het bestelproces én de bestelhistorie.
Wat als het uploaden van mijn logo niet lukt?
Voor het uploaden van een logo zijn enkel een aantal bestandsformaten mogelijk (tif, jpeg, gif en png). Tevens vind je hier instructietips voor het opslaan van je logo. Gebruik je al het juiste bestand en lukt het uploaden toch niet? Probeer dan een andere internetbrowser.
Waar kan ik uploadinstructies vinden?
De uploadinstructies per product vind je hier.
Hoe weet ik of mijn bestelling is binnengekomen want ik heb nog geen bevestiging ontvangen?
Je krijgt na het plaatsen van een bestelling een orderbevestiging per e-mail.
Heb je niets ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice want dan is er iets misgegaan.
Hoe plaats ik een herbestelling?
Wil je een artikel opnieuw bestellen? Dan kun je inloggen en op je bestelhistorie klikken. Vanuit de bestelhistorie kun je een artikel opnieuw in je winkelmand plaatsen.
Krijg ik korting op een herbestelling?
Voor een herbestelling geldt geen extra korting. Het voordeel van het bestellen van een groter aantal zit al in de prijs verwerkt.
Krijg ik korting als ik hetzelfde label wil bestellen met een kléin verschil in het ontwerp?
Als je meerdere labels wilt bestellen waarvan er maar een kléin verschil zit in het ontwerp kun je ons mailen voor korting. Afhankelijk van de bestelhoeveelheid, het aantal kleuren en wát het verschil is geven we je een passende korting.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren of aanpassen nadat ik heb betaald én een orderbevestiging ontvangen?
Je order gaat direct de productieplanning in om de productietijd van 7 werkdagen te kunnen garanderen. Dus zodra je een orderbevestiging van ons hebt ontvangen is annuleren of aanpassen helaas niet meer mogelijk.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Alle bestellingen worden per koerier verzonden. Binnen NL en BE verzenden wij via GLS, daarbuiten met Seabourne. Je ontvangt van ons een e-mail met de track & trace informatie zodra het pakket is aangeboden.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?
Voor orders tot 4000 stuks garanderen wij een productietijd van 7 werkdagen. Voor een groter aantal hebben we een paar dagen extra nodig is. Als het goed is heb je een e-mail van ons ontvangen dat je order is verzonden. Check online de track & trace gegevens die in deze verzendmail staan vermeldt.
Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
Alle bestellingen worden als pakket verzonden en dus met track & trace code. Verzendingen naar Nederland, België en Duitsland: €9,50, binnen de EU €19,50 en buiten de EU: €42,50. Deze prijzen zijn excl. BTW.
Wordt bij bestelling van meerdere artikelen de hele order in 1 keer verzonden?
Als je meerdere artikelen tegelijk hebt besteld worden die ook als 1 order verzonden.
Wat zijn de juridische randvoorwaarden bij het uploaden van een logo?
Je mag enkel artwork of een logo uploaden waarvan je zelf rechten bezit en waarop géén copyright rust. Wij kunnen op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor controle op deze rechten.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Om elke klant zoveel mogelijk tegemoet te komen bieden wij diverse mogelijkheden aan voor betaling vooraf : IDEAL, Paypal, Visa/Mastercard, Bancontact, Giropay, Sofort en Maestro.
Wat als online betalen niet lukt?
Lukt het niet om online te betalen? Probeer dan een keer in- en uit te loggen. Ververs de webpagina voordat je opnieuw inlogt. Het kan ook helpen om een andere internetbrowser te gebruiken, bijvoorbeeld Google Chrome in plaats van Safari.
Wanneer ontvang ik mijn factuur?
De factuur wordt verstuurd per e-mail nádat je labels worden verzonden. Meteen na het plaatsen van een bestelling ontvang je wel per e-mail een orderbevestiging.
Kan ik ook op rekening betalen?
Uitsluitend de reguliere EE Labels klanten bieden we de optie om op rekening te betalen.
Deze langlopende relaties geven ons meer betalingszekerheid. We rekenen op je begrip hiervoor en hopen met jou net zo’n relatie op te bouwen.
Waarom wordt er een kleurtoeslag berekend?
De standaardprijs voor een geweven label wordt berekend op basis van 1 fondkleur (=ondergrondkleur) en 1 figuurkleur. Bevat je artwork meerdere figuurkleuren dan wordt daar een extra % voor in rekening gebracht omdat we simpelweg langer aan het weven zijn.
Wat als ik niet tevreden ben over de geleverde labels?
Mocht je vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan worden we hier graag van op de hoogte gebracht. We hebben graag tevreden klanten en daarom besteden we onze uiterste zorg aan je order. Niet tevreden met het eindresultaat? Laat het ons dan binnen 3 werkdagen na ontvangst per mail weten, met een duidelijke omschrijving. Wij komen er binnen 1 werkdag bij je op terug.
Wat is een gegronde klacht voor afkeuring order?
Onze kwaliteitscontrole checkt zorgvuldig je order en de daarbij behorende orderbevestiging. Toch kan het voorkomen dat een fout over het hoofd wordt gezien. Een weeffout door een geknapte draad, een verkeerde kleur ingezet… Laat het ons per mail weten binnen 3 werkdagen na ontvangst, met een duidelijke omschrijving. We leveren altijd 5% extra op het orderaantal mochten er een aantal stuks tussen zitten die niet aan onze kwaliteitsstandaarden voldoen.
Wees als eerste op de hoogte over speciale acties,
updates en nieuwe producten
Op zoek naar emblemen, leren labels, lint, band of jacquard stoffen...
GA NAAR EE LABELS